Ấn phẩm:

Gen Z customers’ continuance intention in using food delivery application in an emerging market: Empirical evidence from Vietnam

Hình ảnh thu nhỏ

Xem mô tả

56

Xem & Tải

15

Nhan đề khác
Tóm tắt
New business models integrated with technological advances like online food ordering platforms have been increasingly prevalent and are believed to bring significant value to customers. This study applied the theory of planned behaviour (TPB) to examine how several factors influence the continuance usage intention of Gen Z customers when using food delivery applications (FDAs). Results from the CB-SEM analysis reveal that personal innovativeness positively influences the attitude of Gen Z customers. Continuance usage intention is positively influenced by attitude, perceived usefulness of promotion, and subjective norm. On the contrary, perceived health risk is indicated as a significant barrier to the perceived usefulness of promotion and continuance usage intention of Gen Z customers. These findings suggested discussions and have implications for stakeholders such as researchers, technology providers, enterprises, and policymakers.
Tác giả
Duong, Vu Tuan
Viet, Nguyen Hoang
Others
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Năm xuất bản
2023
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Food delivery application , Sharing economy , Theory of planned behaviour , Personal innovativeness , Continuance usage intention , Perceived health risk , Perceived usefulness of promotion , Gen Z , Emerging market , Vietnam
Bộ sưu tập
URI
Tài liệu tham khảo
Thông tin bản quyền
Tệp tin
undefined

Gen Z Customers’ Continuance.pdf

Dung lượng: 431.33 KBĐịnh dạng: pdf

Lượt xem: 15 Lượt tải: 0

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép