Ấn phẩm:

Paying (and paving) my way: Extra-class participation and rent extraction

Xem mô tả

2

Xem & Tải

0

Nhan đề khác
Tóm tắt
Extra classes, or private tutoring offered by schoolteachers to their pupils, are a widespread phenomenon, particularly in developing countries. This educational arrangement might leave room for distorted incentives. Using data from Vietnam, I find that teachers grant higher school grades to pupils attending extra classes, but extra-class attendance does not yield higher scores on standardized achievement tests. I interpret these results as evidence of opportunistic behavior, whereby teachers exploit their arbitrariness in awarding grades, which count for secondary school admissions, to extract rents. The extent of grade inflation is higher in institutionally underdeveloped settings. Attending extra classes also generates a gap in pupils’ self-concept. These findings provide relevant policy implications to align this informal sector with the country’s education system.
Tác giả
Huynh, Quynh
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Năm xuất bản
2024
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Economic
Bộ sưu tập
Tài liệu tham khảo
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép